Przedmiotowy system oceniania

Aplikacje Internetowe

klasa III:

 

Sprawdzian wiadomości i umiejętności uczniów może odbywać się w następujących formach:
a) testy sprawdzające wiadomości teoretyczne i sprawdziany praktyczne przy komputerze z podaniem zakresu materiału, jaki będą obejmowały. W czasie sprawdzianu przy komputerze może siedzieć tylko jeden uczeń.
b) Ćwiczenia przy komputerze - jest to główna forma sprawdzianu umiejętności uczniów na zajęciach.
c) Odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej (kartkówka).
d) Zadanie domowe - ustne lub praktyczne przy komputerze sprawdzenie pracy domowej ucznia.

 

Zeszyt – forma pisana lub drukowana jako zeszyt lub segregator; przeznaczony do jednego przedmiotu.

Strony ponumerowane, jeżeli jest konieczności dołączenia strony to numerujemy ją wielopoziomowo.

Np.:

Strona 1

Strona 2

Strona 2.1

Strona 3

Strona 2.1 jest dołączona.

Każda lekcja ma:

Datę, temat, numer lekcji, treść.

Treść lekcji może być w zapisana punktach, lub jako notatką. Pod tematem lekcji mogą znajdować się informacje nie podawane na lekcji jeżeli są zgodne z treścią lekcji i prawdziwe, do takich informacji powinno znajdować się źródło.

 

Ocena za zeszyt:

Zeszyt estetyczny, kompletny zawierający wszystkie notatki uzupełniony własnymi spostrzeżeniami i notatkami ocena 6

Zeszyt estetyczny, uzupełniony wszystkimi istotnymi informacjami, i podyktowanymi notatkami ocena 5

Kompletne tematy lekcji z notatkami ocena 4

Brak kilku notatek przy komplecie lekcji ocena 3

Brak kilku tematów ocena 2

Brak zeszytu, brak tematów, zeszyt prowadzony niechlujnie, nieczytelny, ocena 1

 

Sprawdzian:

 

I. Sprawdziany i testy są obowiązkowe. Jeżeli z przyczyn losowych uczeń nie może ich napisać z całą grupą, powinien to zrobić w terminie dwutygodniowym po przyjściu do szkoły.

II. W trakcie sprawdzianu uczeń powinien pracować samodzielnie. Za odpisywanie na pisemnym sprawdzianie wiadomości uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.

 

 

Sposób oceny testów teoretycznych sprawdzianów praktycznych:
Tematy są podzielone na dwie części. Część pierwsza obejmuje wiadomości konieczne, podstawowe i rozszerzające, a część druga wiadomości dopełniające i nadobowiązkowe.

1. Ocenę niedostateczny otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie tylko od 0% do 34% zadań z części pierwszej.
2. Ocenę dopuszczający otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 35% do 49% zadań z części pierwszej.
3. Ocenę dostateczny otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 50% do 70% zadań z części pierwszej.
4. Ocenę dobry otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 71% do 89% zadań z części pierwszej.
5. Ocenę bardzo dobry otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 90% do 100% zadań z części pierwszej.
6. Ocenę celujący otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 90% do 100% zadań z części pierwszej oraz poprawnie rozwiązał zadania z części drugiej.

 

 

Sposób oceniania odpowiedzi:
Ocenie podlega znajomość określeń, pojęć i ich własności występujących w pytaniu oraz umiejętności zastosowania tych wiadomości w typowym zadaniu.

1. Ocenę niedostateczny otrzymuje uczeń, który nie wykaże się znajomością w/w określeń mimo znacznej pomocy nauczyciela.
2. Na ocenę dopuszczający obowiązuje znajomość w/w określeń przy znacznej pomocy nauczyciela.
3. Na ocenę dostateczny obowiązuje znajomość w/w określeń przy niedużej pomocy nauczyciela.
4. Na ocenę dobry obowiązuje znajomość w/w określeń plus samodzielne ich zastosowanie w zadaniu, przy dopuszczaniu nielicznych błędów.
5. Na ocenę bardzo dobry obowiązuje znajomość w/w określeń plus biegłe posługiwanie się językiem informatyki i swobodne korzystanie z dostępnych narzędzi informatycznych.
6. Na ocenę celujący obowiązują takie kryteria jak na ocenę bardzo dobry plus poszerzenie odpowiedzi o elementy uogólniające związane z pytaniem lub zastosowanie oryginalnej metody rozwiązywania zadania.

Sposób ocenia pracy przy komputerze:
1. Ocenę niedostateczny otrzymuje uczeń, który nie potrafi rozwiązać najprostszych zadań przy znacznej pomocy nauczyciela.
2. Ocenę dopuszczający otrzymuje uczeń, który potrafi rozwiązać najprostsze zadania przy znacznej pomocy nauczyciela.
3. Ocenę dostateczny otrzymuje uczeń, który potrafi rozwiązać typowe zadania praktyczne o średnim stopniu trudności przy niedużej pomocy nauczyciela.
4. Ocenę dobry otrzymuje uczeń, który potrafi rozwiązać samodzielnie typowe zadania praktyczne.
5. Ocenę bardzo dobry otrzymuje uczeń, który sprawnie posługuje się zdobytymi umiejętnościami i potrafi je stosować do rozwiązywania trudnych problemów w nowych sytuacjach. Swobodnie korzysta z dostępnych systemów pomocy.
6. Ocenę celujący obowiązują takie kryteria jak na ocenę bardzo dobry plus stosowanie nietypowych metod rozwiązywania zadań oraz wykorzystywanie różnych narzędzi informatycznych (nie omawianych na lekcjach).

 

Projekt:

Semestr I:

Prosty serwis WWW w HTML.

Uczeń ma wykazać się umiejętnością zrozumienia kodu HTML na stronie i dokonania w niej prostej edycji.

 

Semestr II:

Serwis  www w technologi HTML wykorzystujący php i MySQL .

Uczeń ma wykazać się umiejętnością zrozumienia kodu HTML, składni języka php, oraz zasady pracy z bazą danych, na stronie i dokonania w niej prostej edycji.

 

Oceniane: estetyka, technologia, funkcjonalność, czytelność.

Za projekt wystawiana jest jedna ocena w semestrze

 

Ocena semestralna, końcowa jest oceną ważoną

Wagi ocen są od 1 do 10:

Ocenę semestralną końcową liczy się według wzoru

(ocena * waga + ocena * waga+ …) /.(waga + waga + waga)

Wagi poszczególnych

Odpowiedzi: 8

Sprawdzian: 8

Kartkówka w zależności od poziomu trudności od 1-8, uczeń jest informowany wcześniej o wadze oceny.

Projekt: 10

Zeszyt: 4

Prace wykonane na lekcji: 6

Aktywność: 5

 

Przedmiotowy system oceniania jest zgodny z szkolnym systemem oceniania i stanowi jego uszczegółowienie.