Przedmiotowy system oceniania
Aplikacje Internetowe
klasa III:
Sprawdzian
wiadomości i umiejętności uczniów może odbywać się w następujących formach:
a) testy sprawdzające wiadomości teoretyczne i sprawdziany praktyczne przy
komputerze z podaniem zakresu materiału, jaki będą obejmowały. W czasie
sprawdzianu przy komputerze może siedzieć tylko jeden uczeń.
b) Ćwiczenia przy komputerze - jest to główna forma sprawdzianu
umiejętności uczniów na zajęciach.
c) Odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej (kartkówka).
d) Zadanie domowe - ustne lub praktyczne przy komputerze sprawdzenie pracy
domowej ucznia.
Zeszyt –
forma pisana lub drukowana jako zeszyt lub segregator; przeznaczony do jednego
przedmiotu.
Strony
ponumerowane, jeżeli jest konieczności dołączenia strony to numerujemy ją
wielopoziomowo.
Np.:
Strona 1
Strona 2
Strona
2.1
Strona 3
Strona
2.1 jest dołączona.
Każda
lekcja ma:
Datę,
temat, numer lekcji, treść.
Treść
lekcji może być w zapisana punktach, lub jako notatką. Pod tematem lekcji mogą
znajdować się informacje nie podawane na lekcji jeżeli są zgodne z treścią
lekcji i prawdziwe, do takich informacji powinno znajdować się źródło.
Ocena za
zeszyt:
Zeszyt
estetyczny, kompletny zawierający wszystkie notatki uzupełniony własnymi
spostrzeżeniami i notatkami ocena 6
Zeszyt
estetyczny, uzupełniony wszystkimi istotnymi informacjami, i podyktowanymi
notatkami ocena 5
Kompletne
tematy lekcji z notatkami ocena 4
Brak
kilku notatek przy komplecie lekcji ocena 3
Brak
kilku tematów ocena 2
Brak
zeszytu, brak tematów, zeszyt prowadzony niechlujnie, nieczytelny, ocena 1
Sprawdzian:
I. Sprawdziany
i testy są obowiązkowe. Jeżeli z przyczyn losowych uczeń nie może ich napisać z
całą grupą, powinien to zrobić w terminie dwutygodniowym po przyjściu do
szkoły.
II. W trakcie sprawdzianu uczeń powinien pracować samodzielnie. Za
odpisywanie na pisemnym sprawdzianie wiadomości uczeń otrzymuje ocenę
niedostateczną.
Sposób
oceny testów teoretycznych sprawdzianów praktycznych:
Tematy są podzielone na dwie części. Część pierwsza obejmuje wiadomości
konieczne, podstawowe i rozszerzające, a część druga wiadomości dopełniające i
nadobowiązkowe.
1. Ocenę niedostateczny otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie tylko
od 0% do 34% zadań z części pierwszej.
2. Ocenę dopuszczający otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 35%
do 49% zadań z części pierwszej.
3. Ocenę dostateczny otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 50% do
70% zadań z części pierwszej.
4. Ocenę dobry otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 71% do 89%
zadań z części pierwszej.
5. Ocenę bardzo dobry otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 90% do
100% zadań z części pierwszej.
6. Ocenę celujący otrzymuje uczeń, który rozwiązał poprawnie od 90% do
100% zadań z części pierwszej oraz poprawnie rozwiązał zadania z części
drugiej.
Sposób
oceniania odpowiedzi:
Ocenie podlega znajomość określeń, pojęć i ich własności występujących w
pytaniu oraz umiejętności zastosowania tych wiadomości w typowym zadaniu.
1. Ocenę
niedostateczny otrzymuje uczeń, który nie wykaże się znajomością w/w określeń
mimo znacznej pomocy nauczyciela.
2. Na ocenę dopuszczający obowiązuje znajomość w/w określeń przy znacznej
pomocy nauczyciela.
3. Na ocenę dostateczny obowiązuje znajomość w/w określeń przy niedużej
pomocy nauczyciela.
4. Na ocenę dobry obowiązuje znajomość w/w określeń plus samodzielne ich
zastosowanie w zadaniu, przy dopuszczaniu nielicznych błędów.
5. Na ocenę bardzo dobry obowiązuje znajomość w/w określeń plus biegłe
posługiwanie się językiem informatyki i swobodne korzystanie z dostępnych
narzędzi informatycznych.
6. Na ocenę celujący obowiązują takie kryteria jak na ocenę bardzo dobry
plus poszerzenie odpowiedzi o elementy uogólniające związane z pytaniem lub
zastosowanie oryginalnej metody rozwiązywania zadania.
Sposób ocenia pracy przy komputerze:
1. Ocenę niedostateczny otrzymuje uczeń, który nie potrafi rozwiązać
najprostszych zadań przy znacznej pomocy nauczyciela.
2. Ocenę dopuszczający otrzymuje uczeń, który potrafi rozwiązać
najprostsze zadania przy znacznej pomocy nauczyciela.
3. Ocenę dostateczny otrzymuje uczeń, który potrafi rozwiązać typowe
zadania praktyczne o średnim stopniu trudności przy niedużej pomocy
nauczyciela.
4. Ocenę dobry otrzymuje uczeń, który potrafi rozwiązać samodzielnie
typowe zadania praktyczne.
5. Ocenę bardzo dobry otrzymuje uczeń, który sprawnie posługuje się
zdobytymi umiejętnościami i potrafi je stosować do rozwiązywania trudnych
problemów w nowych sytuacjach. Swobodnie korzysta z dostępnych systemów pomocy.
6. Ocenę celujący obowiązują takie kryteria jak na ocenę bardzo dobry plus
stosowanie nietypowych metod rozwiązywania zadań oraz wykorzystywanie różnych
narzędzi informatycznych (nie omawianych na lekcjach).
Projekt:
Semestr I:
Prosty
serwis WWW w HTML.
Uczeń ma
wykazać się umiejętnością zrozumienia kodu HTML na stronie i dokonania w niej
prostej edycji.
Semestr
II:
Serwis www w technologi HTML wykorzystujący php i
MySQL .
Uczeń ma
wykazać się umiejętnością zrozumienia kodu HTML, składni języka php, oraz
zasady pracy z bazą danych, na stronie i dokonania w niej prostej edycji.
Oceniane:
estetyka, technologia, funkcjonalność, czytelność.
Za
projekt wystawiana jest jedna ocena w semestrze
Ocena
semestralna, końcowa jest oceną ważoną
Wagi
ocen są od 1 do 10:
Ocenę
semestralną końcową liczy się według wzoru
(ocena *
waga + ocena * waga+ …) /.(waga + waga + waga)
Wagi
poszczególnych
Odpowiedzi:
8
Sprawdzian:
8
Kartkówka
w zależności od poziomu trudności od 1-8, uczeń jest informowany wcześniej o
wadze oceny.
Projekt:
10
Zeszyt:
4
Prace
wykonane na lekcji: 6
Aktywność:
5
Przedmiotowy
system oceniania jest zgodny z szkolnym systemem oceniania i stanowi jego
uszczegółowienie.